تبلیغات
ویدئورسانه پاسارگاد - حراج سیمرغ‌های فیلم فجر به‌خاطر بیكاری
آخرین قیمت وبه روزترین محصولات راازمابخواهید...
درباره وبلاگ

آرشیو

طبقه بندی

آخرین پستها

پیوندهای روزانه

صفحات جانبی

نویسندگان

نظرسنجی

آمار وبلاگ


آدرس ماجهت دریافت سفارشات استان لرستان شهرستان دورودخیابان امام خمینی زیرپل وحدت انتهای پاساژافشین.

هنرمندان از ناامنی شغلی در صنوف مختلف سینما گلایه دارند
حسن زاهدی ، صدابردار با سابقه سینمای ایران اعلام كرد به دلیل بیكاری، جوایز و سیمرغ‌های بلورین خود را به حراج گذاشته است.حسن زاهدی ، صدابردار با سابقه سینمای ایران اعلام كرد به دلیل بیكاری، جوایز و سیمرغ‌های بلورین خود را به حراج گذاشته است.

این صدابردار قدیمی كه برای فیلم‌های زیر بام‌های شهر، شهر زیبا، ‌پابرهنه در بهشت و درباره الی موفق به دریافت سیمرغ بلورین صدابرداری از جشنواره فیلم فجر شده است، با اعلام این خبر به ایسنا افزوده است: آخرین فیلمی كه كار كردم، «آمین خواهیم گفت» با كارگردانی سامان سالور است كه بهمن سال گذشته جلوی دوربین رفت و طی این مدت دیگر كسی سراغم نیامده است.

در واقع زاهدی با این خبر اعلام می‌كند كه حدود 8 ماه از بیكاری‌اش می‌گذرد و حتی خانه سینما هم برای وی كاری انجام نداده است.

او با شكایت از روابط ناسالم در تهیه فیلم‌های سینمایی و گلایه از خانه‌نشین شدن می‌گوید: در هیچ جای دنیا، یك هنرمند باسابقه تنها به دلایل مالی و این‌كه تهیه‌كنندگان می‌خواهند فیلم‌هایشان را ارزان‌تر تمام كنند، از كار كنار گذاشته نمی‌شود.

زاهدی ادامه می‌دهد: با ناامنی شغلی، باید جوایز سینمایی‌ام را به حراج بگذارم تا امرار معاش كنم. این تنها مشكل من نیست بلكه اكثر صدابرداران حرفه‌ای بیكار هستند.

فضای ناسالم كار در سینما

گرچه این حركت زاهدی را باید یك نوع اعتراض نمادین رسانه‌ای دانست، اما این‌كه در چند سال گذشته بسیاری از چهره‌های فنی و هنری پیشكسوت سینما از گردونه كار به حاشیه رانده شده‌اند، واقعیتی است كه نمی‌توان آن را كتمان كرد.

در تایید اظهارات حسن زاهدی، امیر كریمی عضو انجمن فیلمبرداران و مدیر فیلمبرداری آثاری چون در چشم باد، دوئل و شب واقعه به «جام‌جم» می‌گوید: حسن زاهدی مانند بسیاری دیگر از پیشكسوتان كه بیكــار هستند و تعدادشان هم كم نیست، حق دارد كه جوایــز خود را به حراج بگذارد.

امیر كریمی با اشاره به حمایت نكردن معاونت سینمایی و خانه سینما از امنیت شغلی هنرمندان، توضیح می‌دهد: آنچه من تا كنون از خانه سینما دیده‌ام تنها ارائه بلیت به اعضاء برای جشنواره بوده است و لاغیر و این تنها اقدامی است كه برای اعضا انجام می‌دهند. امیدوارم خانه سینما دست از بی‌تفاوتی بردارد و سینماگران راحمایت كند.

امیر كریمی بر نقش مافیای سینما، پارتی‌بازی و تهیه‌كنندگان سودجو هم تاكید می‌كند و می‌افزاید: این روزها اوضاع سینما به گونه‌ای است كه می‌بینیم برخی تهیه‌كنندگان تنها به فكر ارزان درآوردن كار هستند و تجربه عوامل برایشان از اهمیت چندانی برخوردارنیست. ورود افراد غیر حرفه‌ای به سینما هم به خاطر همین مافیا و پارتی‌بازی‌هاست.

در همین ارتباط، جمشید مشایخی نیز به «جام‌جم» مـی‌گوید: چند سالــی است كه چهره‌هــای شناخته شده كمتر به كار گرفته می‌شـوند كه دلیلش این است كه تهیه‌كنندگان می‌خواهند با نیروهــای جوان و البته ارزان‌تر كار كنند. این بازیگر پیشكسوت اضافه می‌كند: سینمای هر كشور به پشتوانه هنرمندان با سابقه‌اش قوام می‌یابد و نمی‌توان به همین راحتی سال‌ها تجربه را ندیده گرفت.

داوود رشیدی، رئیس انجمن بازیگران خانه سینما كه البته تهیه‌كننده هم هست، در این باره اعتقاد دارد: همیشه باید از ورود جوان‌تر‌ها به عرصه كار استقبال كرد، اما این‌كه تهیه‌كننده‌ای بخواهد برای كاهش هزینه‌ها، از همكاری با هنرمندان با تجربه چشم‌پوشی كند، تنها به ضعیف شدن آثار سینمایی منجر خواهد شد.

اما وقتی سراغ علیرضا سجادپور، مدیر اداره نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی می‌رویم، او تنها این پاسخ را به ما می‌دهد: من به هر خبرگزاری‌ای اعتماد ندارم و خودم باید از ماجرا سر دربیاورم و بنابراین نمی‌توانم نسبت به این خبر واكنش نشان دهم.